ایده‌هایی جذاب برای تزیین خانه با ریسه

مشاوره و خرید و یا استعلام قیمت

تزیین اتاق با ریسه می‌تواند اتاق ساده شما را رویایی کند. می‌خواهید با صرف کم‌ترین هزینه اتاق خود را از یکنواختی درآورید و آن را به مکانی جذاب و در عین حال آرامش‌بخش تبدیل کنید؟ استفاده از ریسه‌های نوری ال ای دی این امکان را برای شما به بهترین شکل فراهم می‌کند.

چند سالی است که ریسه‌های نوری که انواع مختلفی هم دارند، تحولی در شیوه نورپردازی خانه، محل کار و حتی مغازه به‌وجود آورده‌اند. این محصولات تلفیقی از مدرنیته و حس گرما را به محیط منتقل می‌کنند و فروش آن‌ها نیز روزبه‌روز بیشتر شده است. در ادامه بهترین ایده‌ها برای نصب ریسه در اتاق را معرفی کرده‌ایم.

تزیین خانه با ریسه

ایده جذاب برای تزیین اتاق با ریسه

اجازه دهید اول به این سوال پاسخ دهیم که چرا تزیین خانه با ریسه؟ جواب به این سوال در مزایای استفاده از ریسه‌های نوری نهفته است که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

مسئله اول در زیبایی بصری این وسایل است. ریسه‌ ال ای دی هر جایی که نصب شود، طراوت، زیبایی و گرما را برای آن فضا به ارمغان می‌آورند.

تنوع ریسه‌های تزیینی نیز بسیار زیاد است و به همین خاطر افرادی با سلیقه‌های مختلف می‌توانند هر مقدار ریسه را که بخواهند، آن هم با شکل هندسی مدنظرشان، در محل مورد علاقه خود نصب کنند. ریسه ال ای دی، ریسه کارناوال و ریسه چشمک‌زن همگی زیرمجموعه ریسه‌های تزیینی قرار می‌گیرند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: ریسه ال ای دی چیست؟

مزیت دوم، کاربردی بودن ریسه نوری در مکان‌های مختلف است. جدای از بخش‌های مختلف خانه، ریسه‌های نوری در محل کار و به‌خصوص در کافه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌آیند.

حتی در سال‌های اخیر دیده شده که در مناسبت‌های خاص، شهرداری‌ها درخت‌ها و ساختمان‌های مختلف شهر را با این ریسه‌ها تزیین کرده‌اند. تزیین اتاق با ریسه ال ای دی نیز خودش می‌تواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد و جذابیت همه چیز را بیشتر از قبل کند.

ایده تزیین اتاق با ریسه

جالب این‌که علی‌رغم آن‌چه که شاید در نگاه نخست به نظر آید، ریسه‌های تزیینی قیمت کاملا به‌صرفه‌ای دارند. در واقع آن‌ها جزو ارزان‌ترین ابزارهای روشنایی و نورپردازی در داخل خانه به شمار می‌آیند و با این حساب طیف وسیعی از مردم به آن‌ها دسترسی دارند.

در آخر این‌که ریسه‌های تزیینی مدرن، تکنولوژی‌های جدید و منحصربه‌فردی هم دارند. مثلا ریسه‌های ال ای دی جدید ویژگی‌هایی مثل تایمر و کنترل از راه‌ دور دارند.

به بیان دیگر، می‌توانید از آن‌ها به راحتی استفاده کنید و با زدن یک دکمه کنترل روشن و خاموش شدن آن‌ها را در دست بگیرید. امکان تنظیم شدت نور، تغییر رنگ نور، نحوه نورپردازی و …، از جمله دیگر قابلیت‌های ریسه‌های نوری هستند.

7 ایده جذاب برای نصب ریسه در اتاق

ایده‌های زیر همگی جذاب هستند و مورد تایید طراحان دکوراسیون خانه و همچنین دیزاینرهای نورپردازی ساختمان قرار دارند. مطابق با سلیقه خود می‌توانید یکی یا چند مورد از ایده‌های زیر را به‌وسیله ریسه‌های نوری در اتاق خود پیاده کنید:

تزیین پرده با ریسه نوری

تزیین پرده با ریسه نوری

تصور کنید شب که اتاق تاریک است، پرده با ریسه‌های نوری روشن شود و نور ملایمی از خود ساطع کند. این احتمالا یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که برای زیبایی و دلنشین شدن اتاق خود می‌توانید انجام دهید.

برای این منظور باید ریسه را به کمک میله پرده معلق نگه دارید. حتما موقع خرید ریسه هم به اندازه پرده و میزان شلوغی یا خلوتی که می‌خواهید ریسه روی پرده داشته باشد دقت کنید.

برای نصب، کافی است ریسه را دور میله پرده بیاندازید و در ارتفاع معین تا زمین آویز کنید، سپس دوباره ادامه آن را دور میله حلقه کنید و همین الگو را تا انتهای میله تکرار نمایید.

نصب ریسه دور آینه اتاق

نورپردازی در اطراف آینه با ریسه هم زیباست و هم کاربردی. زیبا از این جهت که به فضای سردِ دور آینه انرژی و گرما می‌دهد، و کاربردی بودن از آن جهت که می‌تواند نور مناسبی را برای آرایش کردن جلوی آینه فراهم کند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: کاربرد نورپردازی مخفی در ساختمان

ریسه‌های ال ای دی دور همه جور آینه‌ای با هر ابعادی و هر شکل هندسی‌ای نصب می‌شوند. حتی اگر قاب آینه پهن باشد، می‌توانید قسمتی از ریسه را روی بالای آینه بکشید و روی آن چند عکس اضافه کنید. در واقع ریسه در این‌جا به عنوان طناب استفاده می‌شود. با انجام همین کار ساده یک دکور عالی برای عکس‌برداری هم دارید.

ریسه‌های ال ای دی در کتابخانه و میز مطالعه

ریسه‌های ال ای دی در کتابخانه و میز مطالعه

اگر به دنبال ایده برای تزیین اتاق با ریسه می‌گردید، این یک پیشنهاد عالی است. میز مطالعه و کتابخانه اتاق، به خودی خود زیبا و چشم‌نوازند، اما اگر ریسه نوری به آن اضافه کنید، زیباییِ همه چیز دوچندان می‌شود.

می‌توانید ریسه نوری را مثل پیچک در لابه‌لای طبقات کتابخانه بکشید یا آن را اطراف میز مطالعه خود نصب کنید. به این شکل هم تمرکز شما هنگام مطالعه بیشتر می‌شود، هم نوری مناسب و آرامش‌بخش برای این قسمت از اتاقتان فراهم می‌گردد.

ساخت دیوار عکس با ریسه نوری

دیوار عکس با ریسه

نصب عکس روی دیوار به کمک ریسه ال ای دی که به آن «دیوار عکس» یا «دیوار خاطرات» می‌گویند، این روزها بسیار محبوب و ترند است. برای این کار توصیه می‌کنیم عکس‌ها را به صورت پاسپارتو درست کنید تا جذاب‌تر به نظر برسند.

برای این کار مقوای سفیدی که از سه جهت با عکس مدنظر فاصله بیست و پنچ میلی‌متری و از پایین یک و نیم سانتی دارد در قسمت پشت عکس استفاده کنید.

بعد از آماده کردن عکس‌ها، ریسه‌ها را به شکل هفت هشتی با پونز روی دیوار نصب کنید. سپس عکس‌ها را با فاصله‌ای که سلیقه خودتان هست، به ریسه بزنید (به کمک گیره‌های کوچک).

این اندازه ریسه‌ها و تعداد عکس‌ها چقدر باشد به نظر شما بستگی دارد. می‌توانید قسمت زیادی از دیوار را به این کار اختصاص دهید یا فقط یک بخش کوچک را با ریسه خاطرات تزیین کنید.

استفاده از ریسه برای تزیین بالکن اتاق

اگر اتاق شما بالکن (تراس) دارد، فرصتی عالی برای ایجاد محیطی دنج و راحت در آن دارید. به هر حال اکثر بالکن‌های آپارتمان‌های امروزی ویو خیلی خوبی ندارند و شاید در نگاه اول چندان جذاب به نظر نرسند، ولی اگر کمی حوصله و سلیقه به خرج دهید، خیلی راحت می‌توانید آن‌جا را به مکانی دوست‌داشتنی تبدیل کنید.

می‌توانید ریسه چراغ را به دیوارهای بالکن یا به سقف مشبک اضافه کنید تا در غروب آفتاب فضایی آرام و مطبوع برای نشستن و استراحت کردن داشته باشید. چراغ ال ای دی در شب، نمای واقعا زیبایی دارد و با نور به‌اندازه خود، اتمسفر بالکن را بسیار گرم می‌کند.

ریسه تزیینی دور گیاهان

در سال‌های اخیر در خیلی از کشورها برای مراسم کریسمس درخت‌ها را با ریسه تزیین می‌کنند که خودش به تنهایی نشان می‌دهد ترکیب ریسه ال ای دی با گیاهان چقدر زیبا و جذاب است. شما هم اگر اهل گل و گیاه باشید، حتما چند عدد درختچه و گیاه کوچک آپارتمانی در اتاقتان دارید.

می‌توانید ریسه‌های تزیینی را به دور تنه و برگ‌های درخت بکشید و زیبایی آن را دوچندان کنید. فقط مراقبت کنید که ریسه‌ها را درست و آرام دور گیاه می‌پیچید به طوری که هیچ آسیبی به گیاه وارد نشود.

ایجاد طرح روی دیوار با ریسه نوری

ایجاد طرح‌های مختلف با کمک ریسه تزیینی روی دیوار مخصوصا برای کودکان بسیار آرامش‌بخش و مناسب است. در واقع کودکان به واسطه این اشکال می‌توانند خیال پردازی کنند و شب‌ها را بدون ترس از تاریکی یا تنهایی با طرح‌های مورد علاقه خود بگذرانند.

طرح حیوانات و عروسک‌ها می‌تواند برای این کار جذاب باشد. حتی می‌توانید از اشکال و شکلک‌ها هم کمک بگیرید. اشکال هندسی و آشنایی چون ستاره، مارپیچ، ماه و مواردی از این دست، همگی ایده‌های مناسبی برای تزیین ریسه روی دیوار اتاق کودک هستند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: تفاوت پروژکتور smd با cob

برای اینکه ایده برای نصب ریسه در اتاق کودک و نوجوان را اجرا کنید، ابتدا با مداد طرح مدنظر خود را روی دیوار بکشید و سپس از پونز در هر شکستگی و انحنای طرح استفاده کنید. در نهایت ریسه را دور پونز و طرح خود بپیچید تا شکل نهایی حاصل شود.

به علاوه می‌توانید ریسه‌ را به صورت ساده از بالای دیوار به پایین آویزان کنید و در اینکار از پونز یا میخ کمک بگیرید. اگر خیلی به دنبال شلوغی نیستید، این سبک تزیین اتاق با ریسه مناسب‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

ایده‌های جذاب برای نصب ریسه در اتاق که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، تنها بخشی از کارهایی است که با ریسه‌های تزیینی می‌توانید در اتاق و منزل خود انجام دهید. این تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما، و همچنین مربوط به وسایل و مساحت اتاقتان می‌شود که کدام ایده را اجرایی کنید.

در نهایت توصیه ما این است که ریسه ال ای دی را از برندی معتبر، و از فروشگاهی مطمئن تهیه نمایید. ما در فروشگاه یکتا لایت انواع محصولات روشنایی اعم از ریسه‌های تزیینی و ال ای دی، چراغ سقفی روکار ، چراغ پنلی توکار ، چراغ نورپردازی نما ، چراغ محوطه ویلا ، انواع پروژکتور ال ای دی را از معتبرترین برندها مثل پارس شعاع ( لیست محصولات پارس شعاع توس )، شیله و نمانور ( لیست قیمت محصولات نمانور ) عرضه می‌کنیم.

می‌توانید سفارش خود را به صورت اینترنتی در سایت یکتا لایت ثبت نمایید. همچنین برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می‌توانید با شماره 09128122145 تماس بگیرید.

‫0/5 (0 امتیاز )
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

محصولات
پروژکتور-COB
پروژکتور COB
پروژکتور-LED
پروژکتور LED
پروژکتور-Smd
پروژکتور SMD
چراغ-پنلی-توکار-smd
پنل smd توکار
چراغ COB روکار
10
چراغ با آینه
چراغ-پنلی
چراغ پنلی
چراغ-پنلی-توکار-cob
چراغ پنلی توکار COB
چراغ-خیابانی
چراغ خیابانی
چراغ-دکوراتیو
چراغ دکوراتیور
چراغ-دیواری
چراغ دیواری
چراغ-ریلی
چراغ ریلی
چراغ-سقفی
چراغ سقفی
سقفی-روکار
چراغ سقفی روکار
چراغ-سقفی-روکار-smd
چراغ سقفی روکار SMD
چراغ-سقفی-سنسوردار
چراغ سقفی سنسوردار
چراغ-محوطه-ویلا
چراغ محوطه ویلا
روشنایی
روشنایی
ریسه-LED
ریسه LED
لامپ-LED
لامپ LED
نور-پردازی-نما2
نورپردازی نما
خرید تلفنی