بهترین برند کابل آلومینیوم در ایران

مشاوره و خرید و یا استعلام قیمت

بهترین برند کابل آلومینیومی کدام برند است؟ در سال‌های اخیر استفاده از آلومینیوم به عنوان رسانای (هادی) سیم و کابل بیشتر از قبل شده است.

دلیل اصلی این مسئله به قیمت فلز مس برمی‌گردد. مس به نوعی بهترین فلز رسانا برای کابل برق است، اما جدای از ویژگی‌های ساختاری، قیمت آن به حدی رسیده که شرکت‌های سازنده ترجیح می‌دهند به جای آن در خیلی از موارد از آلومینیوم به عنوان هادی کابل برق استفاده کنند.

آلومینیوم سبک‌تر است، قیمت بهتری دارد و مقاومت مکانیکی آن مناسب است. رسانایی خوب آلومینیوم (البته نه در حد و اندازه مس) باعث شده که شرکت‌های مختلف انواع کابل برق آلومینیوم را روانه بازار کنند. سوال اما اینجاست که کدام برند بهترین کابل‌های آلومینیوم را در ایران تولید می‌کند؟

بهترین برند کابل آلومینیوم

در حال حاضر بیش از 30 کارخانه در ایران کابل برق آلومینیوم تولید می‌کنند. از میان همه این مجموعه‌ها اما به پنج برند به طور ویژه می‌توان اعتماد کرد. این برندها عبارتند از:

بهترین برند کابل آلومینیوم

برند اعتماد کابل البرز

شرکت اعتماد کابل البرز در سال 1392 تاسیس شد و شرکتی جدید در حوزه صنایع سیم و کابل به حساب می‌آید، اما با تولید انواع کابل آلومینیومی با کیفیت، خیلی زود توانست بخش عمده‌ای از بازار را نصیب خود کند.

کابل برق آلومینیوم اعتماد البرز در خط تولیدی پیشرفته ساخته می‌شود و در آزمایشگاه‌های مدرن این مجموعه تحت تست کیفیت قرار می‌گیرد و از این لحاظ بهترین برند کابل آلومینیوم در ایران هستند.

سیم و کابل همدان

برند سیم و کابل همدان یکی از بزرگ‌ترین تولیدی‌های کابل برق آلومینیوم در کشور است و با به‌دست آوردن گواهینامه‌های داخلی و بین‌المللی، مثل ISO 9001، ISO 14001 و OHSAS 18001 صادرات این نوع محصولات را به خارج از کشور نیز انجام می‌دهد.

در حال حاضر بخش بزرگی از تولیدات کابل همدان به کابل خشک آلومینیومی اختصاص پیدا کرده است و با توجه به بازار قابل توجهی که شرکت سیم و کابل همدان در کشور دارد، می‌توان آن را بهترین مارک کابل آلومینیوم قلمداد کرد.

برند سات کابل مهر

سات کابل به عنوان مجموعه‌ای تازه تاسیس تحت نظر شرکت اعتماد کابل رسانا شناخته می‌شود و توانسته سبد محصولات هولدینگ مادر خود را تا حد زیادی متنوع‌تر کند. از جمله تولیدات سات کابل، انواع کابل‌های برق با هادی آلومینیومی است.

کابل آلومینیومی مجموعه سات کابل از جمله محصولات پرفروش این برند است و با بالاترین کیفیت تولید می‌شود. از جمله کابل‌های تولید این شرکت می‌توان به کابل آلومینیوم خودنگهدار، کابل آلومینیوم هوایی، کابل آلومینیومی زمینی و کابل آلومینیوم زره‌دار اشاره کرد.

سیم و کابل کرمان کاویان

کرمان کاویان از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع سیم و کابل در کشور است که با تجربه‌ای بالغ بر 30 سال فعالیت موفق، انواع کابل برق آلومینیوم را روانه بازار کرده است. محصولات این شرکت استانداردهای بالای کیفی را پشت سر گذاشته‌اند و مشتریان زیادی در کشورهای همسایه دارند.

برند سیم و کابل کرمان کاویان همچنین از جمله تامین‌کنندگان سیم و کابل مورد نیاز در صنایع بزرگ، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، راه‌آهن و کارخانه‌های سیمان است.

شرکت سیم و کابل متال

شرکت متال فعالیت رسمی خود را از سال 1375 آغاز کرد و پس از مدنی تمرکز خود را بر تولید کابل‌های فشار قوی گذاشت.

صنایع سیم و کابل متال هم‌اکنون از جمله تولیدکنندگان اصلی کابل‌های فشاری قوی و غلاف سربی، و به تبع آن از جمله اصلی‌ترین برندهای ساخت و عرضه کابل‌های آلومینیومی است.از دیدگاه برخی کارشناسان بهترین مارک کابل آلومینیوم همین سیم و کابل متال است.

بهترین کابل آلومینیوم

اگر همچنان در انتخاب برند تولیدکننده کابل آلومینیوم مردد هستید، پارامترهای زیر را در نظر داشته باشید. به کمک این راهنما، می‌توانید کیفیت هر محصول را زیر ذره‌بین بگذارید و ببینید آیا ارزش خرید دارد یا خیر:

بهترین کابل آلومینیوم

• کیفیت مواد اولیه

کابل آلومینیوم از هادی آلومینیومی، روکش و یک عایق (و در برخی موارد یک محافظ اضافه) ساخته می‌شود. این‌که این متریال اولیه چه کیفیتی داشته باشند، تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی کابل دارد.

طبیعتا ‌هادی آلومینیوم باید از آلومینیوم با خلوص بالا ساخته شود تا مقاومت و دوام کافی را داشته باشد. عایق و روکش کابل نیز باید با استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم در برابر حرارت و رطوبت تولید شوند.

• کیفیت ساخت

ساخت دقیق تا حد زیادی به آزمایشگاه‌های پیشرفته و نیرو انسانی باتجربه بستگی دارد. از آن‌جایی که سیم و کابل در حفظ امنیت سازه نقش مهمی ایفا می‌کنند، باید به سراغ برندهایی بروید که اعتبار بالایی در ساخت کابل‌های آلومینیومی داشته و محصولاتی باکیفیت را به بازار می‌کنند.

بهترین کابل آلومینیوم

• تکنولوژی تولید

تکنولوژی تولید ارتباط مستقیمی با کیفیت کابل دارد. هرچه از ابزارهای مدرن‌تر و دقیق‌تری در ساخت کابل استفاده شود، و هرچه تست‌های کنترل کیفیت دقیق‌تر باشند، کیفیت نهایی کابل آلومینیوم تولید شده بالاتر خواهد بود.

به جرئت می‌توان گفت که برندهایی که بالاتر عنوان کردیم، همگی تکنولوژی تولید مدرن و به‌روزی دارند.

• گارانتی محصول

گارانتی محصول، نشان‌دهنده کیفیت و اعتمادسازی برند است. برندهای معتبر، معمولا محصولات خود را با گارانتی عرضه می‌کنند. گارانتی محصول، به این معناست که اگر محصول در مدت زمان گارانتی دچار مشکل شود، برند آن محصول را تعمیر یا تعویض می‌کند.

بهترین برند کابل آلومینیوم

سخن پایانی

کابل‌های آلومینیومی در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز، سیستم‌های روشنایی فضای باز، هواپیماسازی و خطوط توزیع و انتقال برق به کار می‌روند. در نتیجه کیفیت ساخت و طول عمر آن‌ها اهمیتی مضاعف نسبت به دیگر کالاهای صنایع برقی دارد.

در صورتی که محصول خود را از برندی خوش‌نام و معتبر خریداری نمایید، در واقع هم در هزینه‌های بلندمدت خود صرفه‌جویی کرده‌اید، هم امنیت را افزایش داده‌اید و هم بهره‌وری عملیات را بهبود بخشیده‌اید.

تمامی برندهایی که در این مطلب از آن‌ها اسم بردیم، اعتبار زیادی در تولید انواع سیم و کابل برق دارند و به‌خصوص کابل برق آلومینیوم را با مدرن‌ترین روش‌ها تولید می‌کنند.

با این حال اگر در انتخاب نهایی خود مردد هستید و یا می‌خواهید لیست قیمت دیگر برندها از جمله قیمت کابل خراسان ، سیم و کابل زاگرس ، لیست قیمت سیم و کابل کرمان و … نیز اطلاعات به‌دست آورید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه یکتا لایت ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما با شماره تماس 09128122145 تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه داده و سفارش شما را ثبت نمایند. بیشتر بدانید.

‫5/5 (1 امتیاز )
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

محصولات
اعتماد-البرز
اعتماد کابل البرز
زرتافته-کرمان
سیم و کابل زرتافته کرمان
سات-کابل
سیم و کابل سات کابل مهر
کرمان (2)
سیم و کابل کرمان
مغان2
سیم و کابل مغان
همدان2
سیم و کابل همدان
پژواک-همدان
سیم وکابل پژواک همدان
سمنان2
سیم وکابل سمنان
شاهین
سیم وکابل شاهین
متال
کابل متال
افشار-نژاد
لیست قیمت سیم و کابل خراسان افشارنژاد
زاگرس
لیست قیمت کابل زاگرس
سیم افشان
سیم افشان
کابل آلومینیومی
کابل آلومینیومی
photo_2023-10-01_23-44-05
کابل آنتن
کابل افشان
کابل افشان
کابل شیلد دار
کابل شیلد دار
photo_2023-10-01_23-34-44
کابل فرمان
photo_2023-10-01_23-43-16
کابل کولری
photo_2023-10-01_04-51-18
کابل مخابراتی
photo_2023-10-01_04-50-52
کابل مفتول
کابل نسوز
کابل نسوز
خرید تلفنی