بهترین برند سیم برق ساختمان

مشاوره و خرید و یا استعلام قیمت

بهترین مارک سیم برق ساختمان گدام است؟ یا بهتر است بپرسیم کدام برن بهترین سیم برق ساختمان را تولید می‌کند؟ اگر از سیم برق نامتناسب در ساختمان استفاده شود هم امنیت ساختمان کاهش می‌یابد، هم احتمال بروز آسیب در وسایل الکتریکی بالا می‌رود.

حالا سوال اینجاست که از میان انواع سیم‌های موجود در بازار، بهترین سیم برق ساختمان کدام است؟ چه سایز سیم و برق را باید خرید؟ کدام برند باکیفیت‌ترین سیم برق‌های ساختمانی را تولید می‌کند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

چرا شناخت بهترین سیم برق ساختمان ضروری است؟

واقعیتی که وجود دارد این است که سیم‌کشی غیر اصولی، خطراتی سهمگین با خود به همراه دارد.هم سیم‌کش باید مهارت بالا در کارش داشته باشد، و هم از سیم مناسب برای سیم‌کشی استفاده شود.

بهترین سیم و کابل برق

استفاده از سیم و کابل‌های نامرغوب و ارزان می‌تواند موجب خطراتی از قبیل آتش‌سوزی، برق گرفتگی و خرابی کالاهای الکتریکی متصل به برق شود.

انواع سیم برق ساختمان

این‌که بهترین سیم برق ساختمانی چیست، تا حد زیاد به محل استفاده از سیم برمی‌گردد. مثلا در سیم‌کشی آنتن تلویزیون یک نوع سیم و کابل به درد می‌خورد و برای سیم‌کشی سیستم هواساز یک نوع سیم دیگر.

سیم برق ساختمانی به طور کلی به سه دسته سیم افشان، مفتولی و نیمه افشان تقسیم‌بندی می‌شود:

سیم افشان

سیم افشان پرفروش‌ترین مدل سیم برق ساختمانی است. دلیل این مسئله، انعطاف‌پذیری بسیار بالای سیم افشان است.

بخوانید تا بیشتر بدانید: بهترین برند کابل آلومینیوم

ساختار سیم افشان که از دسته سیم‌های چند رشته‌ای و عایقی از جنس پی‌وی‌سی است به نحوی بوده که آن را مناسب برای کاربردهای مختلف کرده است. در وسایل صوتی و تصویری، داکت‌های زیرزمینی، تابلوهای فرمان و … از سیم افشان استفاده می‌شود.

سیم برق مفتولی

سیم مفتولی برعکس سیم افشان چندان انعطاف‌پذیر نیست و اگر زیاد تحت فشار قرار بگیرد، می‌شکند. اساسا به همین خاطر است که به آن «سیم خشک» هم می‌گویند.

سطح این سیم با عایق از جنس پی وی سی یا پلاستیک مستحکم پوشیده شده که ایمنی کار را افزایش خواهد داد. عدم انعطاف‌پذیری سیم مفتولی باعث شده که از این سیم در سیم‌کشی‌های نصب ثابت استفاده شود.

سیم نیمه افشان

این سیم از لحاظ کارکرد و انعطاف چیزی مابین سیم افشان و سیم برق مفتولی است. میزان استفاده از سیم افشان البته کم‌تر از دو سیم بالاست و تعداد رشته های کمتری در مقایسه با سیم افشان داشته و البته انعطاف‌پذیری بیشتری به نسبت سیم‌های مفتولی دارد.

بهترین مارک سیم و کابل

بهترین مارک سیم برق ساختمان

بعد از معرفی انواع سیم برق ساختمان، نوبت به معرفی بهترین برند سیم و کابل برق می‌رسد:

سیم و کابل خراسان افشارنژاد

شرکت صنعتی الکتریکی خراسان که به اسم سیم و کابل خراسان افشارنژاد شناخته می‌شود در سال 1345 تاسیس شد و از قدیمی‌های صنایع برق در ایران به حساب می‌آید.

این شرکت موفق شده انواع گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های ملی و بین‌المللی مثل استاندارد آلمان (VDE) و استاندارد انگلستان (BS) را کسب کند.

شرکت افشارنژاد هم‌اکنون طیف وسیعی از سیم و کابل برق را تولید می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی در خاورمیانه به شمار می‌آید.

شرکت نیرو کابل زاگرس

نیرو کابل زاگرس در سال 1383 فعالیت خود را با تولید سیم‌های افشان آغاز کرد و از آن زمان تاکنون با اضافه کردن محصولاتی مثل سیم نیمه افشان، کابل نصب ثابت تک رشته و چند رشته، کابل‌های سکتور، کابل‌های کنترل (شیلدار و ساده) و همچنین کابل‌های کنسانتریک و کواکسیال، تنوع تولیدات خود را افزایش داده است.

نیرو کابل زاگرس هم‌اکنون با ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال یکی از شرکت‌های شناخته شده در بازار ایران است و به خاطر کیفیت بالای محصولاتش روند رو به توسعه‌ای را طی می‌کند.

شرکت اعتماد کابل البرز

تنها یک دهه از افتتاح صنایع اعتماد کابل البرز می‌گذرد اما این شرکت در همین مدت کوتاه توانسته به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید انواع سیم و کابل شناخته شود و به عنوان بهترین برند سیم و کابل ایرانی خود را مطرح نماید. موفقیت سیم و کابل البرز دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها عبارتند از:

  • تولید محصولات بسیار متنوع
  • بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های تست و بررسی کیفیت سیم و کابل تولیدی
  • نمایندگی‌های فروش پرتعداد در سرتاسر کشور
  • استفاده از تجهیزات مدرن در ساخت
  • متریال اولیه با کیفیت مرغوب
  • قیمت‌های رقابتی و به‌صرفه
  • استفاده از نیروی انسانی متخصص
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • تحویل سریع در خریدهای غیرحضوری
  • ارائه مشاوره تخصصی هنگام خرید
  • تولید محصولات بر اساس استانداردهای ایزو
  • و …

سیم و کابل کرمان

سیم و کابل کرمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران است. محصولات شرکت کابل کرمان شامل انواع سیم و کابل‌های برق، مخابرات، و ابزار دقیق است. این محصولات در صنایع مختلفی از جمله ساختمان، برق، نفت و گاز، و مخابرات کاربرد دارند.

شرکت کابل کرمان دارای گواهینامه‌های بین المللی متعددی از جمله ISO 9001، ISO 14001، و OHSAS 18001 است. این گواهینامه‌ها نشان دهنده کیفیت بالای محصولات و رعایت استانداردهای زیست محیطی و ایمنی در این شرکت است.

کابل همدان

سیم و کابل همدان در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت دارد و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. این کارخانه مجهز به ماشین آلات مدرن تولید سیم و کابل است و قادر به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف و مخابراتی است.

شرکت کابل همدان محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی ایران و سایر استانداردهای بین المللی تولید می‌کند. این شرکت همچنین دارای گواهینامه‌های ISO 9001، ISO 14001 و OHSAS 18001 است.

سیم و کابل متال

سیم و کابل متال در سال 1370 تاسیس شد و بعد از انجام کارهای مقدماتی، 5 سال بعد، یعنی در سال 1375 رسما آغاز به کار کرد.

کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت از همان ابتدا باعث شد که کابل متال به سرعت پیشرفت کند و خطوط تولید جدیدی را راه‌اندازی کند.

پس از گذشت سی سال از آغاز فعالیت این واحد صنعتی، امروزه می‌توان گروه تولیدی متال را یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های ایران در نظر گرفت که موفق شده در سال‌های متوالی به عنوان واحد صنعتی نمونه مطرح شود.

صنایع سیم و کابل شاهین

سیم و کابل شاهین یکی دیگر از قدیمی‌های حوزه صنایع برق است که موفق شده در سالیان اخیر انواع تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی را اخذ نماید.

برند شاهین در دو سال ۸۲ و ۸۳ به‌عنوان واحد نمونه استاندارد انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۸۶ واحد نمونه استاندارد و در سال ۱۳۸۷ با دریافت ۳ لوح تقدیر واحد نمونه استاندارد واحد اکرودیته (آزمایشگاه همکار ) را کسب نموده است.

بهترین سیم برق کشی ساختمان

بهترین برند سیم و کابل
  • در برق‌کشی ساختمان در هر جایی باید از یک نوع سیم با ابعادی متناسب استفاده کرد. در زیر بهترین سیم برق ساختمان برای برق کشی ساختمان را بر اساس سایز معرفی کرده‌ایم:
  • برای روشنایی خانه مثل لوستر، سیم هالوژن، چراغ‌های مخفی و … بهتر است از سیم شماره ۱.۵ استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم برای این موارد رنگ سیم‌های ارتباطی و برگشتی را متفاوت انتخاب کنید تا موقع نصب کلیدها، سیم‌ها را راحت‌تر تشخیص دهید. به طور مثال می‌توانید سیم‌های ارتباطی را قرمز و آبی و برگشتی‌ها را سبز و آبی رد کنید.
  • بهترین سیم برای پریز برق، حالا در هر جایی که باشد، سیم شماره ۲.۵ است.
  • برای سیم تلفن پیشنهاد می‌کنیم از سیم چهار رشته (دو زوج) استفاده کنید. این نوع سیم‌کشی به صاحب‌خانه اجازه می‌دهد که دو خط مجزا در ساختمان خود داشته باشد. همچنین سیم تلفن را حتما از نوع فویل‌دار انتخاب کنید تا نویز خطوط تلفن کم‌تر شود.
  • برای سیمکشی آیفون تصویری و صوتی و هر درب‌باز کن دیگری از سیم هشت رشته (چهار زوج) به شماره ۰/۶ استفاده کنید.
  • برای سیم آنتن که به آن کابل کواکسیال هم می‌گویند باید کابل کواسیال ۷۵ اهم استفاده نمایید.
  • برای کابل اصلی که برق را از کنتور به جعبه فیوز می‌برد، باید از کابل سه رشته شماره ۶ استفاده کنید.
  • برای سیم‌های اعلان حریق و ضدآتش‌سوزی از سیم شماره ۱.۵ استفاده کنید.
  • سیم مورد استفاده برای کولر آبی در پشت بام باید از نوع چهار رشته مفتولی باشد.
  • سیم کولر آبی اگر در ساختمان چاه ارت باشد باید از کابل پنج رشته مفتولی باشد. این موضوع به این خاطر است که یک رشته سیم اضافی برای ارت نیاز است که به بدنه کولر آبی وصل می‌شود.
  • سیم اتصال‌دهنده کلید کولر آبی تا جعبه فیوز در بهترین حالت سیم شماره ۲.۵ است، اما سیم شماره ۱.۵ هم گاهی اوقات برای کولرهای آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بهترین سیم برای کولر گازی سیم شماره ۴ است. فقط دقت کنید که با توجه به جریان قوی کولر گازی سیم حتما سالم و بدون چسب و پارگی باشد تا خطراتی مثل افزایش حرارت و آتش‌سوزی ساختمان را تهدید نکند.
بهترین سیم برق ساختمان

موقع خرید سیم و کابل به این نکات توجه کنید

جدای از بحث مدل مناسب سیم برق و برندی که محصول تولیدی آن را خریداری می‌کنید، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

• دقت کنید که سطح مقطع سیم از لحاظ سایز و اندازه با محلی که قرار است در آن نصب شود تناسب داشته باشد.

• در بهترین کابل برق و سیم برق هادی دقیقا در مرکز سیم قرار گرفته است. اگر توانستید بخشی از سیم را به شکل کج ببرید و از بابت این موضوع مطمئن شوید.

• اگر امکانش فراهم بود، هادی سیم را بررسی کنید. هادی مسی حتما باید براق باشد و انعطاف خوبی هم داشته باشد. اگر جز این بود، احتمالا کالا معیوب است.

• روکش یا عایق کابل و سیم باید کاملا صاف و بدون هیچ‌گونه پارگی باشد.

• سیم یا کابل باید دارای علامت استاندارد باشد.

• مطمئن شوید که روی بسته‌بندی کالا اطلاعات دقیق سیم و کابل (مثل نام برند، لوگو شرکت تولیدی، بارکد، مدل محصول و …) درج شده باشد.

• از خرید انواع کابل و سیم به‌صورت فله پرهیز کنید. زیرا کابل‌ها دارای متراژهای متفاوتی هستند و کابل‌های فله، فاقد مشخصات فنی و اندازه متراژ هستند.

• عایق سیم‌های تولیدی در ایران عمدتا از جنس پی‌وی‌سی هستند. منتهی حتما تست کنید که پی‌وی‌سی استفاده شده در سیم سالم باشد و جنسش مرغوب باشد. عایق PVC باکیفیت در عین استحکام، منعطف است و در برابر عوامل خارجی مثل رطوبت و روغن و … مقاومتی عالی دارد.

بهترین مارک سیم برق ساختمان

سخن پایانی؛ انتخاب بهترین سیم برق ساختمان به نیاز شما بستگی دارد

برندهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم همگی کیفیت بالایی دارند و محصولاتی مرغوب تولید می‌کنند. این شما هستید که متناسب با نیاز خود اول باید مشخص نمایید که از چه نوع سیمی در چه سایزی می‌خواهید استفاده نمایید (افشان، نیمه افشان یا مفتولی در ابعاد و سایزهای گوناگون)، و سپس بایستی تصمیم بگیرید که از چه برندی خرید کنید. از یاد نبرید سیم افشان از جمله بهترین سیم‌های برق ساختمانی است و فروش بسیار بالایی هم دارد.

در عین حال توصیه همیشگی ما این است که موقع خرید سیم و کابل حتما با یک متخصص صنایع برق مشورت نمایید. در همین راستا اگر می‌خواهید از قیمت انواع سیم برق ساختمان مطلع شوید و بدون واسطه از بهترین مارک سیم برق خرید کنید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه یکتا لایت ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما با شماره تماس 09128122145 تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه داده و سفارش شما را ثبت نمایند. بیشتر بدانید.

‫0/5 (0 امتیاز )
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

محصولات
اعتماد-البرز
اعتماد کابل البرز
زرتافته-کرمان
سیم و کابل زرتافته کرمان
سات-کابل
سیم و کابل سات کابل مهر
کرمان (2)
سیم و کابل کرمان
مغان2
سیم و کابل مغان
همدان2
سیم و کابل همدان
پژواک-همدان
سیم وکابل پژواک همدان
سمنان2
سیم وکابل سمنان
شاهین
سیم وکابل شاهین
متال
کابل متال
افشار-نژاد
لیست قیمت سیم و کابل خراسان افشارنژاد
زاگرس
لیست قیمت کابل زاگرس
سیم افشان
سیم افشان
کابل آلومینیومی
کابل آلومینیومی
photo_2023-10-01_23-44-05
کابل آنتن
کابل افشان
کابل افشان
کابل شیلد دار
کابل شیلد دار
photo_2023-10-01_23-34-44
کابل فرمان
photo_2023-10-01_23-43-16
کابل کولری
photo_2023-10-01_04-51-18
کابل مخابراتی
photo_2023-10-01_04-50-52
کابل مفتول
کابل نسوز
کابل نسوز
خرید تلفنی